چگونه وقتی کانادا هستیم از امریکا خرید کنیم؟

فربد خالقی
فربد خالقی

مسافر اوچر

ایالات متحره امریکا ب دلایل مختلف از جمله بازار بیش از ۳۰۰ میلیونی خود و نیز اقتصاد اول دنیا بودن بهترین مکان برای خرید به حساب می آید. عموما پایین ترین قیمت های کالاها بخصوص کالاهای امریکایی از سوی فروشندگان امریکایی ارایه می شود.حتی بسیاری از افراد سالیانه تنها به دلیل انجام خریدهای گوناگون به این کشور سفر می کنند.

مالیات بر خرید در امریکا:

از آنجا که کشور امریکا به صورت ایالتی اداره می شود و هر ایالتی قوانین مخصوص به خود را دارد، دولت فدرال هر ایالت نسبت به وضع مالیات های مختلف از جمله مالیات بر خرید مختار می باشد. به همین دلیل مالیات بر خرید از ۰ درصد در ۴ ایالت اورگون، نیوهمپشایر، مونتانا و دلاور که صفر می باشد تا ایالت واشنگتن که نزدیک به ۱۰ درصد می باشد متغیر است. این موضوع برای انجام خرید های با قیمت بالا بسیار حایز اهمیت می باشد به صورتیکه برای خرید یک لب تاب اپل ۲۰۰۰ دلاری تا ۲۰۰ دلار تفاوت قیمت ایجاد می نماید.

 

 به همین دلیل بسیاری از ساکنین ایالت های با مالیات بر خرید بالا همانند واشنگتن برای خرید به ایالت محاور (اورگون) سفر می کنند و پس از طی مسافتی کوتاه به خانه بر می گردند. همچنین در ایالت های با مالیات صفر مراکزی وجود دارد که شما می توانید یک آدرس مجازی به نام خود ثبت نمایید و بابت آن سالیانه مبلغ اندکی را پرداخت نمایید تا هر خرید آنلاین به آنجا پست شود. با جستجوی عبارت usa virtual address و یا package forwarders in USA می توانید به تعداد زیادی از این مراکز آشنا شوید. این مراکز حتی بسته های شما را به آدرس شما پست هم می کنند.

خرید در کانادا یا امریکا:

هر چند مالیات بر خرید در کانادا۵٪ می باشد و از بسیاری از ایالت های امریکا کمتر می باشد اما دلایل مختلفی برای شخصی که در کانادا زندگی می کند وجود دارد تا از امریکا خرید کند.

۱. تنوع بیشتر کالا: به دلایل مختلف از جمله بازار بزرگ تر، تولیدات بیشتر همواره تنوع بسیار گسترده تری از کالاها در بازار امریکا مشاهده می شود. به صورت مثال بسیاری از اقلامی که در آمازون امریکا موجود می باشد در آمازون کانادا موجود نمی باشد

۲. قیمت های پایین تر: به صورت نسبی قیمت کالاهای مشابه در بازار امریکا به طرز مشهودی ارزان تر از بازار کانادا می باشد. رقابت بیشتر عرضه کنندگان دلیل عمده این موضوع می باشد که به مشتریان فرصت خوبی برای خرید داده است.

۳. مالیات بر خرید پایین تر: در بسیاری از ایالت های امریکا مالیات بر خرید تا۵٪ کمتر از استان های کانادا می باشد که خود تاثیر زیادی بر روی قیمت های نهایی می گذارد.

۴. وجود تخفیفات گسترده: به دلایل بالا در بسیاری از زمان های سال می توانید تخفیف های مناسبتی و یا غیر مناسبتی مناسب پیدا کنید. همچنین با جستجو در سایت های ارائه کوپن خرید می توانید به رایگان از کد تخفیف های ارائه شده در سایت های مختلف مطلع شده و از آن ها استفاده نمایید. بسیاری از ساکنین امریکا عمده خریدهای خود را با استفاده از تخفیف تا ۲۰ درصد ارزان تر انجام می دهند.

من ساکن کانادا هستم. چگونه از امریکا خرید کنم

در صورتیکه خرید های کوچک دارید شاید به صرفه نباشد که از امریکا خرید نمایید و خرید از کانادا در هزینه و زمان شما صرفه جویی به عمل بیاورد. اما در صورتیکه خرید با قیمت بالا دارید موارد زیر را به مطالعه نمایید:

خرید مستقیم به کانادا:

به دلیل پیمان های مختلف تجاری عمده ای که بین دو کشور کانادا و امریکا وجود دارد عملا بسیاری از فروشندگان کالا خدمت ارسال کالا به کانادا را انجام می دهند. بسیاری از فروشندگان در امازون امریکا و ایبی از این دسته هستند. همچنین سایت های معروف نیز این کار را می کنند. هر چند بسیاری از سایت ها که دارای نمایندگی در کانادا می باشند ارائه کالا به ساکنین کانادا را تنها از طریق نمایندگی های کانادای خود انجام می دهند.

ریسک: حتما توجه داشته باشید که برخی از کالاها در هنگام ورود به کانادا مشمول هزینه های گمرک می شوند که باید آن را مدنظر قرار داد. برخلاف بسیاری از کشور ها که دارای درصد ثابت گمرکی می باشند گمرک کانادا بر روی هر کالایی درصد مخصوص خود را میفزاید. این مبلغ براساس استان محل اقامت شما،نوع کالا و قیمت آن متفاوت می باشد. حتما  پیش از خرید با مشاوران گمرکی مشورت نمایید.

ارسال به آدرس های پستی مجازی:

با توجه به اینکه از ۴ ایالت دارای مالیات بر خرید صفر ۲ ایالت مونتانا و نیوهمپشایر در مرز کانادا می باشند می توانید از خدمات آن ها استفاده نمایید.

به صورت مثال در صورتیکه در مونترال و یا تورنتو زندگی می کنید تنها با طی مسافت ۱۵۰ کیلومتر به شهر برلینگتون می رسید که در ایالت نیو همپشایر میباشد و یا تورنتو با شهر بوفالو نیز همین ۱۵۰ کیلومتر را فاصله دارد (البته بوفالو دارای مالیات بر خرید ۸ درصد می باشد)

و یا ونکور تا شهر بلینگهام حدود ۹۰ کیلومتر فاصله دارد (البته بلینگهام دارای ۹درصد مالیت برخرید می باشد) و یا اگه حوصلتون بیشتر باشه و یا خرید بزرگتری داشته باشید شاید بصرفه که ۵۰۰ کیلومتر از بین مناظر بی بدیل واشنگتن و سیاتل عبور کنید تا به شهر بدون مالیت پورتلند در اورگون برسید. در این شهر تعداد زیادی پکیج فورواردر نیز می باشند که بسیار مدرن و دقیق نیز می باشند.  

همچنین از شرکت های پکیج فورواردر می توانید بخواهید که پکیج های شما را به آدرستان در کانادا ارسال نمایند. بدین منظور در صورتیکه نیاز به جعبه های کالاها ندارید حتما از شرکت ها بخواهید که جعبه های آن ها را دور بیندازند تا علاوه بر کاهش هزینه های ارسال هزینه های کمتری بابت گمرکی متحمل شوید.

البته در موارد مختلف و کالاهای مختلف باید همه موارد بالا را در نظر بگیرید و بهترین گزینه را در نظر بگیرید.

شاید علاقه داشته باشید