بهترین زمان برای خرید خارجی چه زمانی هست؟

فربد خالقی
فربد خالقی

مسافر اوچر

دو عامل در مشخص کردن بهترین زمان برای خرید موثر است.

۱. بهترین قیمت ها

۲. بیشترین تعداد مسافر

بهترین قیمت ها:

به صورت سنتی بهترین زمان سال برای خرید ماه های آخر سال است که تخفیف های زیادی مشمول کالاها می شود. در واقع از بلک فرایدی که اولین جمعه بعد از عید شکر گذاری است که در ماه نوامبر می باشد تخفیفات گسترده شروع می شود و با سایبر ماندی و تخفیفات کریسمس و سال نو به پایان می رسد. البته همواره در طول سال و به مناسبت های مختلف تخفیف های گوناگونی در فروشگاه های مختلف انجام می شود. به صورت مثال در پرایم دی آمازون “Prime Day” در ماه اکتبر تخفیفات گسترده ای را بر روی کالاهای ارائه شده بر روی فروشگاه الکترونیکی خود ارائه می کند که گهگاه بسیار شگفت انگیز و وسوسه کننده است.

بهترین زمان برای یافتن مسافر: 

به صورت سنتی نیز ۳ زمان از سال نیز بیشترین میزان سفرها به ایران را شامل می شود.

اولین زمان دقیقا در زمان کریسمس است که معمولا در کشورهای مختلف چندروزی تعطیل می باشند. همچنین دانشگاه ها زمان بیشتری در این تایم تعطیل هستند. پس به طور معمول تعداد مسافر بیشتری به سمت ایران می آید.

بسیاری از ایرانیان سفر به ایران را در تعطیلات عید نوروز انتخاب می کنند. یکی از دلایل آن قرار گرفت عید پاک “Easter Day” در این تایم می باشد. و دلیل عمده دیگر آن تعطیلات در ایران و فرصت مناسب سفرهای داخل شهری و خلوتی و هوای خوب ایران می باشد.

تعطیلات تابستانی نیز به خصوص برای دانشجویان نیز زمان مناسبی برای سفر می باشد. معمولا از ماه جون و یا جولای آغاز شده و تا ماه سپتامبر به درازا می انجامد.

توجه نمایید که انتخاب زمانی که تعداد مسافرین زیاد یمی باشد به شما در یافتن مسافری که کالای مورد نظر شما را برای شما بیاورد بیشتز و احتمالا ارزانتر است.

بهترین زمان برای مسافرت چه زمانی هست؟

میزان تقاضا برای سفر در ماه های اکتبر، نوامبر،فوریه، آپریل و می به سمت ایران نسبت به سایر ماه ها کمتر می باشد. در صورتیکه زمان سفر به ایران برای شما اهمیت خاصی ندارد با توجه به کمبود مسافر به سمت ایران احتمالا می توانید از قیمت های بهتری برای خرید و حمل بار به سمت ایران بهره ببرید. در واقع همیشه عرضه(سفر) و تقاضا(خرید) بر قیمت گذاری تاثیر می گذارد و در ماه های فوق همواره تقاضا (خرید) بر میزان سفرها (عرضه) فزونی پیدا می کند.

شاید علاقه داشته باشید